سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل آلومینیومی چیست و چگونه کار میکند؟

کابل های آلومینیومی بهترین انتخاب برای سیستم های الکتریکی هستند، زیرا هم بادوام و هم کارآمد هستند. علاوه بر این، طراحی منحصر به فرد آنها آنها را به یک انتخاب برجسته برای هر نصاب تبدیل می کند.کابل های آلومینیومی سبک وزن و ارزان تر از کابل های مسی هستند.

کابل های آلومینیومی می توانند به سرعت خنثی شوند، اما برخی از آنها با لایه های فولادی تقویت می شوند تا مقاومت بیشتری داشته باشند. این باعث می شود آنها برای برنامه های خاص انتخاب بهتری باشند.کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی در انتقال الکتریسیته کارایی کمتری دارند، بنابراین باید کابلی را بر اساس نیاز برق و مسافتی که کابل استفاده می شود انتخاب کنید.

کابل های آلومینیومی با توجه به ویژگی های خاص خود در برخی موارد می توانند انتخاب خوبی برای انتقال نیرو باشند.

ویژگی های کابل آلومینیومی

کابل‌ آلومینیومی ویژگی‌های متعددی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. وزن سبک: کابل‌های آلومینیومی به دلیل وزن سبک نسبت به کابل‌های مسی، برای انتقال برق در خطوط انتقال برق بلندمدت استفاده می‌شوند.

  2. خاصیت انعطاف پذیری بالا: کابل‌های آلومینیومی نسبت به کابل‌های مسی انعطاف پذیری بیشتری دارند که می‌تواند در نصب و پوشش دادن به تاسیسات و اتصال به دستگاه‌های برقی مفید باشد.

  3. هدایت برق بالا: کابل‌های آلومینیومی هدایت برق بالاتری نسبت به کابل‌های مسی دارند.

  4. مقاومت بالا در برابر خوردگی: آلومینیوم یک فلز مقاوم در برابر خوردگی است، بنابراین کابل‌های آلومینیومی در مقابل خوردگی مقاومت بیشتری نسبت به کابل‌های مسی دارند.

  5. هزینه کمتر: کابل‌ آلومینیومی در مقایسه با کابل‌ مسی هزینه کمتری دارد.

با این ویژگی‌ها، کابل‌های آلومینیومی در بسیاری از موارد انتخاب اول برای انتقال برق محسوب می‌شوند.