سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل های خودنگهدار چه مزایا و معایبی دارند

برای انتقال و توزیع جریان الکتریکی از کابل خودنگهدار استفاده می‌کنند که در دسته کابل‌های قدرت قرار دارند. این کابل‌های قدرت دارای روکش هستند که آن‌ها را روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها از طریق یک نگهدارنده اجراء و نگهداری می‌کنند. استفاده از این کابل در اولین بار در کشور فرانسه بوده است اما در ایران مدت زیادی نیست که از این کابل استفاده می‌کنند. زمانی که به مزیت‌ها و ویژگی‌های این کابل پی بردند استقبال خوبی از آن‌ داشتند و جایگاه مناسبی هم در بین سایر کابل‌ها پیدا کرد.

استفاده از این نوع کابل مزایای متعددی را به دنبال دارد که از جمله آن می توانیم به کاهش درصد انشعاب گیری غیر مجاز برق، هزینه نصب ارزان و نیاز به نگهداری کم، بالا رفتن سطح ایمنی، کاهش خطر تلفات، کاهش سطح ارتعاشات، کاهش اضافه ولتاژ ناشی از برخورد رعد و برق اشاره کنیم.از مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت اطمینان شبکه را در برابر شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی افزایش می‌دهد.
  2. انرژی توزیع نشده به میزان قابل توجه ای را کاهش می‌دهد.
  3. هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر را می‌کاهد.
  4. با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، از تلفات کاسته می‌شوند.
  5. خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و ممانعت از تخریب محیط زیست و مرگ حیوانات کاهش می‌یابد.
  6. در طراحی خطوط به علت کاهش فاصله حریم کابل‌های خود نگهدار، شاهد آزادی عمل بیشتری خواهیم بود.
  7. قابلیت نصب خط جدید کابل خودنگهدار در کنار خط قبلی بر روی یک تیر وجود دارد.
  8. قابلیت نصب کابل خودنگهدار فشار ضعیف بر روی پایه‌های موجود خطوط 20 کیلو ولت نیز وجود دارد.

 

خرید کابل خودنگهدار آلومینیومی

این کابل‌ها در مسافت‌های طولانی و مکان‌هایی که احتمال سرقت کابل‌های مسی بالاست، به عنوان جایگزین و گزینه اصلی مشتریان مطرح می‌باشد. کابل‌های خودنگهدار تک فاز در سایزهای 10*2، 16*2 و 16+25*2 تولید شده که در سیستم‌های برق تک فاز به کار گرفته می‌شود. کابل خودنگهدار از با اهمیت ترین کابل‌هایی بوده که به مقدار زیادی توسط فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین به مشتریان عرضه شده است. این کابل‌ها در قرقره‌های 1000 متری در دسترس بوده و برای سفارش متراژهای پایین تر ضروری است مشتریان درخواست خود را اعلام کنند. کابل‌های خودنگهدار سه فاز در اقسام 4، 5 و 6 سیمه و در سایزهای 25 تا 120 قیمت این کابل‌ها با توجه به مقدار سفارش مشتریان تنظیم و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

 

انواع کابل خودنگهدار

کابل‌ خودنگهدار از نظر قیمت بسیار مناسب می‌باشد. وزن کابل‌های خودنگهدار کم می‌باشد و مقاومت بالایی در برابر پارگی و خوردگی دارند. همچنین کابل‌های خودنگهدار به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول: کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف و (دسته دوم ) کابل‌های خودنگهدار فشار متوسط می‌باشد. جنس سیم برای کابل‌های 20 کیلو ولت از فولاد و برای کابل‌های فشار ضعیف از آلیاژ آلومینیوم می‌باشد. در ساختار کابل خودنگهدار فشار ضعیف از سیم نگهدارنده به عنوان سیم نول استفاده می‌کنند. عایق کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف از ماده گرما سختی بر پایه پلی اتیلن شبکه‌ای به رنگ سیاه می‌باشد. عایق باید در مقابل عوامل جوی، پرتو فرابنفش خورشیدی، کشش و سایش مقاوم باشد. کابل خودنگهدار فشار متوسط از سه رشته کابل که به دور یک رشته سیم فولادی می‌باشد تشکیل شده است.